Nejdůležitější otázka života

Tentokrát to bude ode mne poněkud netypické, ale naštěstí krátké.
Představ si, čistě hypoteticky, že tě osloví Bůh a nabídne ti odpověď na jedinou otázku. Ale pouze na takovou, na niž nejsi schopen najít odpověď sám a která nebude zbytečná.
Jak by zněla?
Co je tak důležitého, že by na to “padla” tato jedinečná možnost?
Můžeš ji nechat ve své hlavě a nebo ji zvěčnit do komentáře.
 
 
0 0 hlasů
Hodnocení článku

Čtěte dál

PředchozíDalší
odebírat
Upozornit na
guest
64 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější počtu hlasů
Inline Feedbacks
ukaž všechny komentáře
Nal
Host
Nal
17. 3. 2022 13:33

Vždy, když někdo otevře téma "důležitá životní otázka" a "co by vás nejvíce zajímalo" apod., vzpomenu si na jednoho moudrého pána, který pravil: Pátrejte po tom, kdo jste… po svém pravém Já. A všechny ostatní otázky vám budou zodpovězeny.
Má pravdu, předsedo. 🙂

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33

Otazka je prosta: " Proc jsem a potazmo jsme tady,za jakym ucelem?"
Proud

Unknown
Host
Unknown
17. 3. 2022 13:33

Co mám ještě udělat pro to, abych zcela naplnila účel svého života zde na zemi ? Co mi chybí pro naplnění a ukončení reinkarnačního cyklu ?

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33

Aký je dôvod vzniku Vesmíru, ako funguje a aká je naša rola v ňom?

s0lar

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

a je jisté že odpověď nemůžeme najít sami? 🙂
například podle obecného chodu věcí napříč historií.
eM

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

To je jako bys napsal že už je vše ztraceno.
Otázka v článku je hypotetická, takže nám stejně nic jiného nezbývá, než si vyhrnout rukávy, odkopat pod nánosy humusu tu pravou historii respektive střípky které se nalézt dají, a z toho si udělat obrázek.
Koneckonců, já osobně jsem přesvědčen že informací ze kterých si lze poskládat správný obrázek o důvodu vzniku vesmíru jakožto i naší existence je všude dost. Stačí je správně vyfiltrovat. Stvořitel ty střípečky rozsypal po celičkém světě 🙂
eM

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

eM, ja tu odpoveď práveže poznám :). Odpoveď znie: Dôvod vzniku vesmíru je vytváranie inteligentného života a úlohou života je poznať vesmír. Ale prečo neporovnať názory so "stvoriteľom". I keď ja osobne verím, že stvoriteľ je samotný vesmír, ktorý je živou entitou. Tým že sme jeho súčasťou vlastne vesmír spoznáva sám seba.

s0lar

Nal
Host
Nal
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Přikláním se k názoru, že nejsme jen jeho součástí. Všechny projevené vesmíry, jejich varianty, paralelní světy atd… to vše je ON. Žádné součásti. Jen zdánlivě oddělené entity.

Nal
Host
Nal
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Proud: Na jednu stranu píšeš: Stvořitel je vesmír a tedy my. Takže jednota. Pak ovšem dodáváš: a ceka az se probereme i my. To pak vypadá na oddělenost, dualitu. Vidím rozpor. Kdo by koho sledoval, když vše je On.

Nal
Host
Nal
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Proud: Domnívám se, že zmiňuješ současně několik věcí. Dualismus náboženský, filosofický a polaritu (dvě odlišné strany téhož). Při své cestě hledání jsem došel k názoru, že podstatou všeho je skutečně advaita (ne-dvojnost), prostě Jednota. Pak můžeme zmiňovat tisíce příkladů zdánlivé oddělenosti v tomto projeveném vesmíru, jak ho vnímáme. Na různých úrovních. Od našich úvah o Bohu, Vesmíru, po politické či osobní hrátky…
Díky za diskuzi, pár dní nebudu. Morava volá. 🙂

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Uzij si Moravenky:-).O jednote jsem nepsal zamerne,tu beru az jako dalsi nas(lidskej) pruser kterej budeme muset vyresit na ceste za stestim.Zatim budeme radi kdyz se nam podari zbavit se valek,penez a obchodovani,v prvni rade ale vlastni hlouposti.

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33

Milá Janičko!
S odpovědí na Vaši poslední otázku bych moc nepospíchal, mohla by se naplnit a zacyklit.
Ďuro

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33

Tvorca stvoril človeka na svoj obraz a dal mu slobodnú vôľu. Takže sme obrazom tvorcu. Následne nám ukradol dlhovekosť, snáď nesmrteľnosť. Odpojil nás od spoločného vedomia. Ak existuje tvorca, je to úchyl ktorý sa pozerá na svoj výtvor.
Otázka znie – ako ti milý tvorca zakrútiť krkom?
Durox

Unknown
Host
Unknown
17. 3. 2022 13:33

Ak by ma oslovil Boh tak potom by už neboli žiadne otázky.

Nal
Host
Nal
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Unknown

(y)

MichalB
Host
MichalB
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Unknown

Nale,
proč?

Nal
Host
Nal
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Unknown

Pokud by Tě "oslovil Bůh" v širším významu slova OSLOVIL… Tak na co by ses ještě chtěl ptát? A koho?

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33

Zeptala bych se: Bože,jak nastolit harmonii a dobro?
Kakukoj

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33

a Bože, proč si mě oslovil 🙂
David

HE
Host
HE
17. 3. 2022 13:33

Pokud bych měl tuto možnost, zeptal bych se takto:
"Milý Ty, jenž jsi mne oslovil, stvořil jsi člověka, nebo člověk stvořil tebe?"
Tato odpověď by mi byla totiž odpovědí na stovky dalších významných a důležitých otázek současně.

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33

Michale, už jsem pár Tvých řádků přečetl, takže předpokládám, že nemáš na mysli katolického nebo jiného náboženského dědulu, ale Tvůrce(nebo Tvůrkyni?).
Asi bych se zeptal, zda by uměl probudit ve všech lidech sVědomí a tím povypínat ta jejich materialistická i duchovní EGA, aby z nich mohli být Lidé komunikující jedním jazykem.
Což asi souvisí i s tou harmonií a dobrem:-)
I když to je asi přání než otázka….
nenimito

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

nenimito, proč se vymezuješ proti tomu, že by někdo mohl vnímat Boha(Tvůrce) jako, jak ty říkáš, ,,náboženského dědulu ?". Bůh je neuchopitelná entita. Nemá žádnou podobu. Je všude. I v nás. Já jsem byl například vychován v katolické víře. Takže tak vnímám i Tvůrce všehomíra. Nejsem religionista, ani dogmatik. Do kostela chodím jen na čumendu a církev jako takovou považuju za mocenský útvar k ovládání ovec. A je jedno, jestli je to katolická, islamistická či jakákoliv jiná. Jsem de facto heretik. Nicméně můj pohled je a zůstává stále takový , řekněme křesťanský. A nevím, proč by můj pohled měl být horší tvého. Kdyby mě oslovil, zeptal bych se ho: ,, proč já vlastně Bože straším na tomto světě ? Co je můj úkol ? Nemám žádné výjimečné vlastnosti. Nenapadá mě nic, čím bych mohl prospět lidstvu. Co máš se mnou ještě za záměr, že mě tu necháváš strašit? " Margon

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

"Bůh je neuchopitelná entita." S tím by se dalo v nějakých mezích souhlasit. Tak potom nechápu, proč ho začali katolíci(nikoliv KŘESŤané) vykreslovat do "obsazených" křesťanských chRAmů jako nějakého dědulu na obláčku:-) Fakt tomu nerozumím, a jediné vysvětlení pro mne je, že se "někdo" pasoval na roli Boha, nebo někoho "pasovali" na roli Boha, jen díky magii nebo alchymii té doby. Bůh je ve všem živém nejvíce to cití tam, kde si to uVědomí. Je to ten génius v nás, naše duše "propůjčená od něj".
Znám mnoho lidí v katolické víře v Ukřižovaného, v Jehovu, v Alaha a jejich pohled na Svět je stejný mého. Jen často v diskuzích ztrácí orientci mimo rámec dogmat s tím spojených. Mají jen omezenou šachovnici Života, což ho dělá jednodušším, nikoliv horším, možná je to spíše naopak a to "horší" je u nevěřících v Pána, jelikož ta jejich šachovnice "jede" v propočtech možností exponenciálně:-)
A jak tu psala Alex, je rozdíl ptát se na sebe nebo na lidstvo. Můj život je celkem v pohodě, každý má problémy, ale to je dobře, posouvají nás někam, pokud se nezacyklíme v jednom bodě.
Čili proč se ptát na svůj osud? Naše bomboniéra života je jasná, myslím.
nenimito

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

nenimito. Personifikace Boha, a není to jen u katolíků(viz třeba Hinduismus a jiná náboženství, kromě islámu, který přímo zakazuje zobrazování Boha) je dle mého názoru de facto berlička pro lidi s omezenou představivostí a nebo leností vidět věci v širších souvislostech, kterým nestačí rčení B.Polívky:,, však vašu p..u jsem taky neviděl a věřím, že ju máte." Potřebují obrázek.
Jinak já bych se neptal na svůj osud. Tos mě špatně pochopil. Já bych se ptal na svůj úkol.

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Osobně si právě nemyslím, že je to berlička. Je to podle mne představa "někoho", komu mají všichni dávat nevědomky Energii. Ale jen věc názoru úhlu pohledu:-)
A jaký je podle Tebe rozdíl mezi úkolem a osudem Života jedince?
nenimito

Nal
Host
Nal
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Myslím, že je to rozhodně minimálně obojí. Manipulace i berlička pro ty, kteří ještě potřebují nějakou personifikaci… prostě aby měli ke komu vzhlížet. V hinduismu totéž. Od advaity po množství zobrazených bohů a polobohů či zbožštěných bytostí.

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

nenimito. Ale no tak samozřejmě, že je to představa. Já tím chtěl jen říct, že někdo jí potřebuje. Já osobně mám o Bohu svou vlastní. Jak jsem už před tím psal, že Bůh je neuchopitelná entita. Naplňuje všechny části vesmíru a tím pádem i každou bytost. Je jen věcí každé bytosti, jak ho vnímá a respektive věří. Proto jsem také napsal, že ač pokřtěný katolík, tak jsem vlastně heretik. Odmítám věřit tak, jak by mě chtěl někdo nutit. To bych se zahamoval a čau.
K tomu úkolu a osudu. No fatalista věří, že ať udělá cokoli, měl to už předem nalajnováno a neptá se po úkolu. Já se ptám. Neptám se, co je mým osudem. Ptám se, co je můj úkol. Ne co se mnou bude. Tobě to možná splývá. Já v tom mám nicméně rozdíl. Je to těžká otázka. Margon

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Nal. Přesně. Jen jsem to o té manipulaci nenapsal, z toho titulu, že mě se ta manipulace netýká. Ale mělo to tam být napsáno. Dík. Margon

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Nevím, jestli to splývá, ale myslím, že "Život je jako bomboniéera". Ta bomboniéra je nějaký obecný Tvůj osud, jen není definován v žádném čase. Ten čas "vezmutí si" svého nějakého bombónu si určuješ jednak Ty a jednak příležitosti ti v danou chvíli Času dány. Těch příležitostí je dáno víc a víc, podle rozhodnutí, jestli si ten svůj bombon v té své krabičce vezmeš nebo zkusíš třeba z jiné obecné (veřejné) bombošky.
Čili Tvé bombóny Ti byly dány, můžeš si vzít i jiné "veřejné a volné".
Bombón je podle mne úkol…. Tvá bomboniéra je osud… osud je množné číslo od úkolů, teoreticky:-)
nenimito

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

nenimito. Jo. Napsals to pěkně. Jenže ta bonboniéra sama o sobě nedává smysl. Když bych to vzal tvou rétorikou, tak jí můžeš dostat jako dárek, nebo jí naopak můžeš darovat. Takže já se ptám ne po jejím obsahu, ale účelu pro který byla stvořena. Tak to vnímám. Margon

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Pro shromažďování informací z řešení a nových "cest"?
Vytváření informační "databanky" o všem pro všechny?
Údajně je Tvůrce všemohoucí, vševidoucí, všeobjímající a nevím, co všechno. Jen podle mne nemá osobnost (ducha), ta se rodí vyvyjí a umírá, zjednodušeně mu chybí fantazie i pocity. Narozdíl od něčeho existujícího v častých cyklech zrození, života i smrti:-)
Každý často touží po něčem, co má na dosah, ale nemůže k tomu nebo to mít. Samotná časová nezávislost a "nesmrtelnost" je v podstatě hrozná nuda. Zpestření v podobě nového je vzruch i pro to božské v nás. Nejenom pro Tvůrce:-)
nenimito

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

nenimito. To jsou tvé odpovědi. Respektive možnosti. Ale tebe se neptám :-). Ptám se Boha. A s tou fantazií jsi podle mého taky mimo. Už jen mnohotvárnost stvoření, a to známe jen zlomek toho co se nachází ve všehomíru. Takovou fantazii nemá žádný smrtelník. Tu může mít jen Tvůrce. Velký náčelník vesmíru. Bůh. O jeho citech a pocitech nemám šajnu ani ve fantazii. S tou časovou nezávislostí souhlasím. Ačkoliv z pohledu jepice jsme také téměř nesmrtelní. :-). Jinak si myslím, že už jsme na tom jak ten had, co si kouše ocas. Už se motáme v kruhu. Takže já z něj vybruslím asi takto:
Descartes:,,Myslím, tedy jsem." Sokrates:,,Ví, že nic nevím." A za sebe skromně dodávám, že čím víc toho vím, tím víc vím, že nic nevím. A já bych tak strašně rád věděl. :-). Margon

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Oprava: Sokrates:,,Vím, že nic nevím." Margon

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Ano, jeden smrtelník ji nemá takovou, proto "databanka těch všech možností řešení":-)
Souhlasím, čím má více Člověk Vědomostí, tím více zjišťuje, kolik mu jich vlastně ještě chybí.
Jen možná nakonec zjistí, že je ve skutečnosti jen jedna mnohaVědomost… teoreticky ta tázací se, co má na mysli Michal:-o

Velmi často tiše závidím všem těm, co vlastně nemají potřebu vědět a ačkoliv vědí relativně málo jsou se sebou spokojeni a vlastně šťastni. Nechápu, jak jimi někdo třeba může pohrdat, já jim v podstatě závidím…
nenimito

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

nenimito. Prý Budha řekl: ,,Není důležitý cíl, ale cesta k němu." A s tím se nedá polemizovat. Zvídavý tvor prostě musí hledat. Je to jeho přirozenost. Ti co jsou si vědomi toho, že k cíli vlastně v této inkarnaci nemohou dojít, z toho mohou být i frustrováni. A docela chápu, že v podstatě závidíš těm, kteří tu potřebu nemají. Já ne. Nebo možná jen trošilinku, když mám depku a ,,blahoslavení chudí duchem…..". Protože mě právě ta cesta, to hledání nesmírně baví. Proto jsem tomu moc rád, že jsem objevil tenhle blog Michala a Vla bi, neboť je to moje krevní skupina. Dřív, když nebyl internet, tak jsem hltal knihy. Tisíce knih. Potřeboval jsem informace jako jídlo. Duševní potravu. Ale to byl jen potůček. S internetem přišla řeka informací. Co řeka ? Tsu nami. Takže hltám,hltám a pořád si říkám, k čemu vlastně ? A od toho se právě odvíjí ta má otázka k Velkému náčelníkovi vesmíru. A možná právě ta Budhova věta je odpověď. Nevím. To ví jen Bůh.
Margon

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Margon máš naprostou pravdu, je to závislost na informacích začínající od předškolního věku u knih, jako čokoláda, pro jiné dobrá káva:-)
Nevím, jestli duševní potrava, podle mne spíše duchovní.
U mne zvědavost, cestu už mám. Asi každý by měl mít svou. Prostě по-га-ный, po-cestě-své(mé). Nevím, jestli to byl Budha, ale myslím, že má pravdu:-)
Depky nemívám, ani flustrace, na to stačí prostor, přátelé a dobré pivo:-)
A nebo je dobré si přečíst tady článek od Michala -> Ví-neví, řeší- neřeší… anebo Kapitoly z evoluční teorie druhu HOMO od VlaBi.
Po tom musí přejít depka nebo flustrace každému:-)
nenimito

Nal
Host
Nal
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Přikláním se k názoru, že není ve skutečnosti žádné dělení na duchovní, duševní, materiální… v podstatě v tom není rozdíl. To je jen dělení do námi vytvořených škatulek. Jsou to jen pomůcky při vyjadřování. Stačí si uvědomit, jaká je v tom i shoda od vých. filosofií přes Toltéky po interpretace závěrů z kvantové fyziky atd.
Důležitější dělení asi v životě je, jak říkali každý svými slovy, třeba Patandžali: Jsou věci, které vedou k duchovnímu pokroku a které nevedou. A nebo Buddha: Jsou věci spásné a věci nespásné.

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

nenimito. Duševní nebo duchovní to neřeším 🙂 Vždycky mě už od mala buzerovali, že u jídla se nečte. Figu borovů. Mně právě jídlo s knížkou nejvíc chutnalo. Prostě jsem s tělem sytil i duši(cha). A mám to dodnes. Dobrá kniha a k tomu malé zobání. Super relax. Já depky svého času míval. Život mě zkřís. Ale co tě nezabije tě posílí, ne ? I frustrace občas. Hlavně po srážkách s blbostí. Myslím, že to říkal Pan J.Werich:,,Kůň je nebezpečnej zezadu, ženská zepředu a blbec ze všech stran. Ten tvůj návod včetně piva schvaluju. ,,Dobré pivko je lepší než deset doktorů." Říká 11 z 10 psychoterapeutů. Pro mě osobně je du(cho)ševní potrava prostě stejně důležitá jako jídlo. Někdy dokonce ani ten hlad nevnímám. Souhlasím i s Nal tady pod tebou. Jinak dík za donrej pokec. Margon

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Oprava. Dobrej pokec. Margon

Nal
Host
Nal
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Také souhlasím, jen dáváme při posezení s přáteli "na stejné vlně" přednost vínu a čaji.

Alexandrie
Host
Alexandrie
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Margon 16:59, ano, ta cesta k cíli je to nejlepší. Je to dobrodružství, hnací motor. Paradoxně v cíli, přesto, že něco získám/objevím/dozvím se, cítím prázdnotu. Právě proto, že to skončilo. A tak honem potřebuju další hledání.
(Jako děcko mě podvědomě děsila katolická posmrtná věčnost. Jako dobrý, budu teda v bezpečí, ale co tam? Představovala jsem si to jako jak všichni lidi stojej kolem Boha 🙂 )

Alexandrie
Host
Alexandrie
17. 3. 2022 13:33

Jen jedinou? To je stres. Musela bych si dávat pozor, abych to nepodělala otázkou: "A kolik času mám na rozmyšlení?" :-DDDD
Měla bych problém, jestli se ptát sobecky na sebe (svůj původ, úkol…) nebo na celé lidstvo. V obou případech bych měla obavy, aby poznání nenarušilo/neovlivnilo přirozený vývoj – ve smyslu, že si tím lidstvo projít má, že se k tomu má dopracovat samo…. Prostě aby se tím nenarušil původní záměr.

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Alexandrie

Najkrajšia odpoved a dobre som sa nasmial.Díky
Jozef

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33

Spytal by som sa co by som mal vediet co este neviem. ..Mailo

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Mailo, dobrá otázka:-)
Měl bych trochu obavy, aby ta odpověd nebyla na hoooodně dlouho…
nenimito

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Cim dlhsie,tym lepsie 🙂 ..Mailo

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33

Kdyby se mi To znovu Ozvalo v mém srdci, mlčel bych, nebyl bych schopen slova, jako tenkrát … Jen čirá blaženost, láska vně i uvnitř, při plném vědomí, za běžného dne, se spoustou lidí kolem, zrovna při jízdě vlakem. Jenom půl hodiny, pak mě probral známý, jestli nechci vystupovat, že už jsem v domovské stanici … Žádné otázky … Žádná odpověď … Jen čirá bezprostřední zkušenost … Malá ochutnávka, na kterou nikdy nezapomenete …
J.K.

Nal
Host
Nal
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Tohle a další "podobné věci" jsem měl právě na mysli příspěvkem v 10:02 Michalovi.

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33

Tu cestu k Bohu teď vnímám jako cestu někam úplně nejvíce dovnitř. Mám intenzivní pocit, že to "tam" všechno víme. Jen proč je to tak nedostupné? Světlana

Nal
Host
Nal
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

No… asi bychom měli přijít na to, co to zastírá. A proč?

Nal
Host
Nal
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Proud: Neměl jsem na mysli hrátky světa kolem nás. Ale proč je to nedostupné, to "uvnitř".

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Nal: to spolu souvisi i kdyz koukam ze jsem odpovedel trochu nelogicky.Celej system na nas pusobi tak,aby ty samozrejmy veci byly co nejmin dostupny,taky zadna nahoda,mraky akticky zbytecnejch starosti,ukotvovani te v materialnu.Nebo te ve skole ucili pracovat s nevedomim,napriklad? Co te ucili o intuici? 🙂

Nal
Host
Nal
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Ale to chápu, jak jsi to myslel. Jen myslím, že nám zastírají, aby bylo těžší to objevit, dozvědět se vůbec "o něčem hlubším" a tak. Jo.
Ale měl jsem spíše na mysli, že je důležitější objevit, co v nás to zastírá a proč, jak k tomu vlastně došlo a "jak z toho ven". 🙂

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Co v nas to zastira a jak k tomu doslo by bylo na hodne dlouho a jeste by to bylo tak trochu hadani,protoze minulost je nam zapovezena,paklize se ji nekdy vubec dozvime,zrejme ze sejfu Vatikanu,snad,mozna,a asi i tak ne vsechnu."Jak z toho ven" uz je jiny kafe,ktery muzeme sami,kazdej z nas, pro sebe samotnyho ovlivnit.K tomu potrebujeme jenom znalosti a onu intuici,no a pak spoustu prace.A jak nas takovejch bude ono kriticky mnozstvi,zacnou se "dit veci" ;-),konecne 🙂

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33
Odpovědět  Anonymní

Hezké zamyšlení. Nejdřív jsem se chtěla ohradit, že nám v setkání s Bohem přece nemůže nikdo účinně bránit, pak jsem si ale představila, že když se narodíme, umíme jíst (trošku), dýchat (úplně) a údajně si i něco málo pamatujeme o Bohu (?). Bloudivé oči novorozence údajně bloudí proto, že jsou zaujaty barvami naší aury (kdoví, ale zní to hezky…), mozek určitě funguje jinak. A pak nám vysvětlí, tohle je "modrá barva" a všechno ostatní a rozvinou se všechny pro přežití "důležité věci" a ty, co aktuální společnost nepokládá za důležité pro život postupně zapomeneme. Takže optimistická zpráva by byla, že se s možností komunikace s Bohem rodíme a špatná zpráva je, že se na to aktuálně moc nehraje :-). Když se indiánem nenarodíme, nezbývá, než se jím stát, ale to je fakt těžký :D, jestli to vůbec jde…Světlana

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33

Je vesmír iba hra mysle a nicota jej zdroj?
Jozef

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33

Kdybych měl to štěsti a Bůh mne oslovil, jen bych ho poprosil o spásu své duše a neobtěžoval ho zbytečnými dotazy 🙂

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33

prosila bych ho: Boze neopoustej me

Sycak
Host
Sycak
17. 3. 2022 13:33

Asi bych se zeptal jestli mohu najit odpoved na svoje otazky sam v sobe.

nodoka
Host
nodoka
17. 3. 2022 13:33

Hovořím s Bohem každý den,co chci vědět.

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33

Otázka sama vylučuje odpověď, protože postupem času budeme schopni si sami odpovědět na jakoukoliv otázku. Determinismus nám umožnuje aproximaci chování anorganiky a do jisté míry i organiky, ale je možné, že nenajdeme odpověď na princip rozhodování živých organizmů. Buď se odpověď bez odezvy stane výzvou anebo předčasně dokončíme teorii všeho. Jde jen o to zda to bude dobré.

Unknown
Host
Unknown
17. 3. 2022 13:33

Jelikož jste to zveřejnili na mé narozeniny, tak to beru jako znak a píšu:
Jaký je smysl všeho?

Hledala jsem, ptala se, bloudila, zkoumala a stále tápu. K čemu je ta věčná cykličnost? Z jakého důvodů dokonalá, čistá duše se musí nořit do bláta fyzické země, aby znovu a znovu chytala jakési chyby a následně je musela opravovat… Jaký je smysl toho všeho? jsem již unavená. A odpovědi se mi stále nedostává.
Jedinou nadějí je, že jsme pouhapouhé bakterie, jež mají příliš velkou fantazii a po smrti nastává jen hniloba, nic víc, nic míň. Naděje umírá poslední, tak budu tajně doufat. Zjistím po své smrti… Nebo nezjistím?

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33

Co nám zastírá ..? či skôr čo nám zasírá ! Bo

Anonymní
Host
Anonymní
17. 3. 2022 13:33

chjo, zabudla som ešte, že si myslím, že sme stvorili Boha my ľudia /skoroľudia/ k obrazu nášmu, tak sme ho personifikovali a fčul s tým máme guláš. No, rozoznáš, kto je božský a kto nie ? 🙂 Bo